Generelle vilkår for Rino Larsen Kunst

Vi ber deg lese gjennom de generelle vilkårene som gjelder når du i handler nettbutikken. Når du kjøper et bilde via rinolarsen.no, betyr det samtidig at du har akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

Vi tar forbehold om skrivefeil, lagerfeil, utsolgte varer og logiske feil på våre sider.

Juridisk enhet
Rino Larsen Kunst
Org nr 970 459 162
 
Forretningsadresse
Slengåsen 10, 2020 Skedsmokorset
 
Epostadresse
elsa@kunstirom.no
 
Telefon
402 38 306
 
 
Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg (og tilsvarende benyttes betegnelser som din eller ditt).

Registrering / Personalia
For å kunne handle i nettbutikken må du legge oppgi nødvendig info. Opplysningene vil bli lagret på en sikker måte, og vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende.
Rino Larsen Kunst er ansvarlig for alle personlige opplysninger du oppgir, eller som vi får del i når du legger inn kjøpsordre – eller besøker vår hjemmeside. Informasjonen vil brukes til varedistribusjon. Rino Larsen Kunst vil under ingen omstendigheter overlate de utleverte personalia, eller andre opplysninger om kunder til en tredjepart utover det som kreves for å kunne levere de varer/tjenester du har bestilt.

Personvern
Informasjon om besøk på våre nettsider blir logget anonymt. Loggene inneholder ikke personidentifiserbare opplysninger, men benyttes til måling av trafikk på nettstedet. Målingene gir statistikk som hjelper oss i arbeidet med å gjøre vårt nettsted funksjonelt og brukervennlig, og til å presentere relevant innhold og annonser.

Les mer om hvordan vi bruker cookies og nettsporing
Vennligst les vår personvernpolicy for informasjon om hvordan vi behandler dine personoppysninger.
 
Innlegging av ordre
Det er kun personer som har fylt 18 år som kan handle på rinolarsen.no. Innlagt kjøpsordre er bindende. Falsk ordreinnleggelse eller budgivning vil bli politianmeldt. Forsøk på svindel, dokumentforfalskning og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Betaling
Du kan velge mellom tre betalingsmåter, elektronisk betaling med kreditt/debetkort, delbetaling/betalingsutsettelse via Klarna Bank AB eller Vipps.
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.
  • Kortbetaling
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her . Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring 
  • Vipps: Les om personvern og vilkår 

Frakt og ekspedisjon
Kunden betaler frakt i tillegg til varens pris. Fraktpris fastsettes etter gjeldene satser Rino Larsen Kunst benytter seg den til enhver tid mest hensiktsmessige fraktleverandøren. Hentemelding får du direkte fra ditt lokale postkontor. Rinolarsen.no leverer kun varer i Norge og Sverige. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt. Levering skjer med posten og du får en hentemelding når varen kan hentes på postkontoret. Dersom varen ikke hentes innen 14 dager returneres den til Rino Larsen Kunst. Ved uavhentede varer påløper et gebyr på kr 300,-. Dette er uavhengig om man ønsker ordren tilsendt på nytt.

Angrerett og reklamasjon
Det gis 14 dagers full returrett etter angrefristloven på kjøp foretatt via fjernsalg (altså i nettbutikken rinolarsen.no eller over telefon/kontaktskjema eller mail). Denne angreretten gjelder kun kjøp i nettbutikken rinolarsen.no. Forutsetningen er at varen leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Benytt fortrinnsvis original emballasje, da kjøper har risikoen for skader under transport som skyldes mangelfull emballasje. Kjøper betaler returfrakt. Ved retur av varer på grunn av feilsendinger, eller retur etter angrefristloven av 24.03.72 nr.11, bør du benytte deg av henholdsvis returskjemaet som ligger ved pakken når du mottar den. Dette for å sikre at returen og eventuell tilbakebetaling går så raskt som mulig. Har du spørsmål kan du kontakte kundeservice: elsa@kunstirom.no. Retur må skje innen 14 dager fra du mottok varen.
 
Send aldri varer i retur i postoppkrav.

Når varen lages spesielt for forbrukeren, bestillingsverk, er det vanlig 14 dagers angrerett, men slik at angrefristen senest går ut 3 måneder etter mottak av varen. Det kan avtales at produksjonen begynner før utløpet av angrefristen. Dette må avtales før kjøpet og etter at alle andre vesentlige opplysninger er gitt av selgeren, herunder også opplysninger om angreretten. Benytter du angreretten i slike tilfeller, skal kjøperen dekke kostnader til faktisk utført arbeid og medgåtte materialer. Dette betyr at dersom du angrer kjøpet på en ordre hvor du har valgt innramming gis det kun full angrerett på kjøpet av kunstverket og ikke rammen som er tilvirket spesielt for den aktuelle orderen.

Reklamasjoner på grunn av feil ved varen: Det gis full reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle produkter. Etter hovedregelen er det 2 års reklamasjonsrett på alle varer. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Har du ytterligere spørsmål om reklamasjoner kan du kontakte kundeservice: elsa@kunstirom.no

Konfliktløsing
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Vareinformasjon
Rino Larsen Kunst gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte opplysninger. Likevel kan vi få feil informasjon fra våre underleverandører. Rino Larsen Kunst tar derfor forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som framkommer på denne internettsiden. Vi forbeholder oss retten til å endre produktsortimentet, tilgjengelighet og pris dersom vi har mottatt feilaktig informasjon fra våre underleverandører.

Bildende kunstneres hjelpefond (BKH-avgift)
Ifølge kunstavgiftsloven skal 5 prosent av kunstomsetning gå til Bildende kunstneres hjelpefond. Beløpet ble i 2007 oppgradert fra 3 prosent, og det er selgers plikt å innkreve avgiften.

Forbehold
Rino Larsen Kunst tar forbehold om driftsstans eller uriktige priser, forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, herunder tekniske problemer, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelastning og sabotasje.

I tillegg forbeholder Rino Larsen Kunst seg retten til å annullere ordre uten forvarsel og uten ytterligere forklaring. Videre betraktes alle innlagte men ikke ekspederte ordre som en aksept av kundens ønske om å kjøpe det det gitte produkt; Rino Larsen Kunst har rett til og i etterkant annullere varelinjen eller heve kjøpet dersom det viser seg at det er oppgitt uriktige opplysninger, herunder men ikke begrenset til feil opplysninger fra våre underleverandører, feil i prising eller det skulle fremkomme opplysninger som gjør at vi ikke kan levere produktet i henhold til de på forhånd gitt opplysninger. Videre handler Rino Larsen Kunst alltid i god tro.

Klarna
Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring